Tuesday, March 15, 2011

Sesuai Ke??

Cuma tertanya2 pada diri sendiri sesuai ker pada saat2 sukar skrg, pada saat org lain susah skrg ni.. kita yg dikatakan rakyat "m`sia yg prihatin" membuat lawak yg bukan pasal kesengsaraan org lain.. mentanglaa kita kt bumi m'sia nie berada dlm keadaan selamat (so far) kita blh pulak nk melawak pasal pekara2 yg tak sepatutnya. Cukuplaa melahirkan simpati kt diaorg, kot takde rasa simpati pun tak perlu nk tulis lawak/status yg boleh memalukan diri sendiri(itupun kalo rasa malu) or buat org rasa mcm kita nie takde perasaan langsungkan...

Cuba buka/cari blog kawan2 kita yg tinggal kt jepun tuh, baca rintihan mereka, luahan hati mereka. Kita tak berada di tmpt mereka skrg... sbb tuh kita blh main2kan pekara nie.. Org2 kt sana merintih2 minta tlg, kita kt sini siap mentertawakan diaorg lagi. Tak cukup dgn status2 mengarut di facebook dan twitter siap kluar kt newspaper lagi..!!


walaupun BH dh minta maaf tp pasti akan ada yg terguris


siap kluar kt CNN lagi.. malukan negara sendiri jer


mungkin org ckp, sbb dia artis so semua org nk cari kesalahan dia jer tp bila difikirkan sbb dia artislaa segala pertuturan dan perbuatan nk kena jaga supaya tidak disalaherti oleh org lain..


Semoga kita menjadi lebih bijak dr sepatutnya.. mungkin kita patut fikir dahulu sebelum kita berbuat sesuatu supaya org tak melihat tindakan kita tuh sebagai tindakan yg tak cerdik!!

No comments:

Post a Comment